szombat, július 03, 2010

Csuda-fociii

Sajnáltam nagyon Brazíliát (én maradok brazil drukker, azt hiszem), ezek a nagydarab, agresszív szőke hollandusok tisztára lerohanták őket, pedig olyan szépen játszottak, amíg meg nem törtek és szét nem estek a holland gólok alatt.
Sajna, azt éreztem, ha a németek fognak tovább jutni, holott nem láttam az argentinokat focizni, de a németeket igen-utálom a játékukat. Ők is a fizikailag nagyon edzett, szívós, pontos kategória, tesztoszteron hipertúltengés- deutschland über alles-pfujjj. Ki nem állhatom a csúnya Kloset, és Schweinsteigert és Podolskit, és a selyemfiú Ballackot, jó, h nincs fönt, és még sorolhatnám. Náluk jobban csak Kahn-t utáltam. Ha aranyat nyernek, nem nézek többet focit-ezt minden eb-n és vb-n elmondom.
Ghana, külön fejezet... az a típusú meccs, amikor 10 percbe telik eldöntenem, h kinek szurkoljak...Uruguay-t nem ismerem, Ghanat se, de nekik korábban szurkoltam vkik ellen, már nem is emlékszem. Az első félidőről lemaradtam, későn értem haza, de mindkét gól fültanúja voltam 1-1 piros lámpánál, pub a sarkon...nah, gondoltam, mindjárt megtudom, mi van... Aztán nem volt kérdés, h Uruguay... nem tetszett a ghanaiak sztár csatára, a stílus, ahogy a földön évődtek folyton és reklamáltak a semmire, míg az uruguayiak olyan szép szerényen játszottak. Elnéztem a ghánai gól ismétlését, ahogyan elkezdtek táncolni a játékosok örömükben... most lehet, hogy nem leszek szalonképes, de...: emlékszem gyerekként, hogy odavoltam a természetfilmekért-David Attenborough, vagy mennyire lenyűgöztek az afrikai törzsekről készült sorozatok, nagyon egzotikusnak találtam és különbözőnek, csodálatraméltónak. Amióta Londonban élek és volt szerencsém afrikaiakkal dolgozni-nos ez a gyermeki illúzió totál eltűnt. De el tudom képzelni, h emberek csak azért szurkolnak Ghananak, mert olyan "jópofik" és főleg, ahogy táncolnak, "az annyira jó"-sajnos engem már inkább a hideg ráz ki tőle. Tisztelet a kivételnek, de kevés olyan abszurdumot és a törődés totális hiányát láttam, mint az afrikai careröknél-erős kijelentés? Lehet, nem szívesen teszem, de ez egy személyes rész-tapasztalat, órákig tudnék erről beszélni. Nem hálás téma.
Szétsikítottam a házat, a hosszabbítás utolsó percének szabadrúgásából lett 11esével, hisztérikusan, azzal, h "nincs isten!nincs isten!", és lám, van!!! Ooops, kimaradt... :) Uruguay nagyon megérdemelte, h ott legyen, igaz a nevük már majdnem uruk hai, akiket ugye nem szívlelünk, ha így belegondolok...de nem téma.

Mindegy, a jó hír, h bár fogalmam sem volt a spanyol csapat színvonaláról, jót fociztak..."kicsit" túlfokozták az izgalmakat, ott kísértett a balszerencse, h nem lesz meg az a gól, és megint csak nem jutnak be a legjobb négy közé, plusz ez a bíró, hogy milyen hülye volt!!! Istenem...újraítélni a 11-est?! Életemben nem láttam még ilyet!

És az lett a vége, h megszerettem a spanyolokat, az öregfiúk között Puyolt, a "cukik" között Casillast :D, mondjuk őket régebben is kedveltem és milyen jó kapus, Casillas aztán ott van Alonso, poor thing, másodjára kihagyta a büntetőt, a kis vörös, vagy a cartoon-arcú Xavi, nagyon viccesen tud kinézni a nagy szemöldökével... A szövetségi kapitányuk pedig külön szórakoztató a bajuszával és a sztoikus hozzáállásával-a szeme se rebbent a góljuknál, még ilyet!
Ki mondta, h a lányok nem szeretik a focit?, és "persze a legjobb rész a mezcsere!" mondta egy csaj ismerősöm-valóban, az is fontos mozzanat :).
Most jut eszembe, h a kis Nuno Gomes nem is játszott a portugáloknál? Óhhhh:(-sóhaj.

Félek, h a németek lesznek a bajnokok, az nagyon rosszul fog esni, ezekből a hollandokból is hiányzik a humor, hol van már Davids? Ki emlékszik rá...
Én a szép, játékos focit szeretem, ahogy egy brazil ki tud jönni 4-5 védő körgyűrűjéből...az bámulatos-kár értük, de még nem értek meg az újabb aranyra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése