csütörtök, április 23, 2009

Néhány hárklim a tűzhely körül

1. Sosem használok vegetát (fűszerkeveréket sem, csak nagy ritkán)-tessék, lehet kővel dobálni, de nem vagyok hajlandó! Sokkal jobb ízeket lehet kapni több friss zöldségből, szárított vagy friss zöldfűszer növényekből ecetera.
2. Sosem használok húsleveskockát- ezt ugyanolyan merényletnek tartom, mint a vegetát, ugyanolyan ellenség. Így hát ha egy recept kapcsán abba botlom, hogy húsleveskocka, elegánsan, egyszerűen kihagyom, helyettesítem vagy megoldom.
3. Ugye, mert hogy sok mindent így kell(ene) készíteni, hogy veszel ennyi és ennyi zöldséglé alapot, húsleves-alapot stb. No, annak, akinek nincs szépen elkészített lé-alapja, magára vessen, de micsoda barbárság egy undorító kis barna kockával helyettesíteni! Korom okán, és hogy más dolgom is van, mint a főzés, amit cseppet sem bánok, én általában magamra vetek, amivel jól elvagyok.
4. Rántani, habarni csak éppenhogy szoktam, suhintásnyit, egy leves, főzelék megfelelő sűrűségét nem éppen olajos liszttel szeretem elérni, plusz tönkrevágja az ízeket.
5. Mi lesz velem, nem kívánom a húst???!!! Pedig pácolni szeretek...és mi lesz így Bencével? Ő sem kívánja különösebben...mért van ez?
6. Bármit képes vagyok megtenni egy alkotóelem felhajtásáért. A múltkor a szerecsendiót szenvedtem ki a sarki török (v istentudja milyen nemzetiségű) fűszerestől-hiszen ok, h nincs a S. Local-ban, nah de egy töröknél ne legyen? Szóval magyaráztam, hogy nutmeg, meg biztos vagyok benne, h van itt, hiszen van vagy 50 féle fűszer, ez egy erősebb fajta, van a virágja, meg a magja, hidd el semmi extra, húsokoz, de karácsonyi süteménybe is használják-már majdnem azt mondtam, ha sokat eszel belőle, csúnyán haluzni fogsz (sose próbáltam), míg párás, bágyadt tekintettel nézett rám- nem is tudom, a karácsony hogy jött ide, hiszen gőze sincs róla( a mi mézes süteményeinkről) és egyáltalán, nyilván nem főzőcskézik otthon a kis családjának....majd a hirtelen feltűnő kollegina kisegített egy laza felkiálltással----ÁÁÁ, nutmeg?-és előkotort vhonnan egy utolsó zacskót...:)
7. Nem tudok főzni, csak szeretek, meg kísérletezni is, aztán meg vannak ilyen makacsságaim.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése